Naprawa bramy dwuskrzydłowej Warszawa
Serwis, naprawa i automatyzacja bram wjazdowych skrzydłowych
w Warszawie i okolicach
Brama skrzydłowa to konstrukcja z jednym lub dwoma skrzydłami,
które otwierają się na zewnątrz lub do wewnątrz, obracając się wokół
pionowych osi umieszczonych na krawędziach otworu.
Zalety:
· Idealne rozwiązanie, gdy brakuje miejsca
wzdłuż ogrodzenia na instalację bramyprzesuwnej.


Regulacja skrzydeł bramy dwuskrzydłowej
Z czasem skrzydła bramy skrzydłowej mogą osiąść, co wpływa zarówno na ich wygląd, jak i funkcjonalność. Mogą opierać się o siebie u góry lub ocierać o ziemię podczas otwierania i zamykania.
Rozwiązania problemu:
Jeśli zawiasy są nieruchome, konieczne może być ich odspawanie i przyspawanie w nowych, poprawnych pozycjach.
W przypadku zawiasów regulowanych wystarczy odpowiednia regulacja ich długości, aby przywrócić prawidłowe ustawienie skrzydeł.
Objawy:
-
Skrzydło ustawione pod kątem.
-
Widoczna szczelina między skrzydłami na dole.
-
Skrzydło ociera o ziemię rogiem najdalszym od słupa.
Wymiana zawiasu w bramie dwuskrzydłowej
Zawias to element umożliwiający ruchome skrzydło bramy na połączenie z nieruchomym oparciem, takim jak słup lub ściana. W bramach skrzydłowych zazwyczaj znajdują się cztery zawiasy, które mogą być:
-
Regulowane.
-
Nieruchome (bez możliwości regulacji).
Uszkodzony zawias uniemożliwia płynne poruszanie się skrzydła bramy w płaszczyźnie poziomej.
Typowe problemy i rozwiązania:
Przesunięcie słupa: Jeśli problemem jest przesunięcie słupa, do którego zawias jest przyspawany, konieczne może być przeniesienie zawiasu w nowe miejsce lub wyprostowanie słupa.
Zardzewiałe zawiasy: W starszych bramach można zdjąć skrzydło i nasmarować wewnętrzne elementy zawiasu, aby przywrócić ich funkcjonalność.
Objawy:
-
Skrzydło porusza się z wyczuwalnym oporem.
-
Zgrzyty i trzaski pochodzące z zawiasu podczas ruchu.
-
Zawias jest oderwany lub niepołączony ze skrzydłem albo słupem.
Przyspawanie odpadniętego lub uszkodzonego elementu bramy dwuskrzydłowej
Konstrukcja bramy skrzydłowej jest stosunkowo prosta, a ryzyko odłączenia się elementów jest niewielkie. Jednak w przypadku ich uszkodzenia, jeśli brama została wykonana z materiału nadającego się do spawania, istnieje możliwość trwałego przywrócenia jej funkcjonalności. Wystarczy odpowiedni sprzęt spawalniczy oraz osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje.
Należy pamiętać, aby przed rozpoczęciem spawania całkowicie odłączyć zasilanie automatyki bramy i zachować ostrożność, aby nie uszkodzić przewodów prowadzących do centrali sterującej, napędów, fotokomórek czy lampy sygnalizacyjnej.
Objawy:
-
Oderwane lub poluzowane elementy widoczne gołym okiem
-
Utrudnione lub nieprawidłowe działanie bramy wynikające z brakujących części
-
Ślady wcześniejszych spawów lub prób napraw
Uwagi dodatkowe:
-
Przed spawaniem należy bezwzględnie odłączyć zasilanie automatyki
-
Trzeba zadbać o zabezpieczenie przewodów elektrycznych przed uszkodzeniem
-
Spawanie powinno być wykonywane przez wykwalifikowanego specjalistę
Uszkodzenie napędu w bramie dwuskrzydłowej
Napęd to kluczowy element elektromechaniczny odpowiedzialny za wprawianie bramy w ruch.
W bramach skrzydłowych każdy ze skrzydeł wyposażony jest w oddzielny napęd. Najczęściej awaria dotyczy jednego z napędów, ponieważ ich uszkodzenia zazwyczaj występują niezależnie. Jeśli jednak oba napędy przestają działać jednocześnie, problem najprawdopodobniej tkwi w jednostce sterującej, a nie w samych napędach.
Objawy:
-
Po uruchomieniu bramy otwiera się tylko jedno skrzydło, a drugie pozostaje w miejscu
-
Napęd wydaje dźwięki pracy, ale skrzydło się nie porusza
-
Brakuje możliwości odblokowania napędu
-
Skrzydło można przesuwać ręcznie mimo ustawionego trybu automatycznego, co sugeruje odblokowanie napędu
-
Napęd emituje nietypowe dźwięki, które wcześniej nie występowały